Regulamin
1. Postanowienia ogólne
1.1. Rozgrywki będą toczyć się w grze League of Legends.
1.2. Turniej zostanie rozegrany w Zespole Szkół Mechanicznych w Elblągu.
1.3. W turnieju mogą brać udział wyłącznie uczniowie 7-ych, 8-ych klas szkoły podstawowej.
1.4. W kwestiach spornych lub nieujętych w regulaminie decyduje arbiter meczu.
1.5. Każda drużyna podlega wcześniejszej rejestracji poprzez formularz znajdujący się na stronie.
1.6. Każda drużyna ma prawo do rejestracji jednego gracza rezerwowego.
1.7. Wpisowe w kwocie 100zł płatne poprzez przelew na konto Rady Rodziców przy ZSM Elbląg lub gotówką podczas zebrania organizacyjnego.
1.8. Każdy członek drużyny ma obowiązek posiadania przy sobie legitymacji szkolnej i okazania jej przy wejściu na turniej.
1.9. Opiekunem drużyny może być nauczyciel ze szkoły lub rodzic.
- Opiekunem nie może być starszy, pełnoletni kolega.
- Opiekun pozostaje z drużyną przez cały czas turnieju.
1.10. Rozdanie nagród odbędzie się po ostatnim meczu finałowym.
1.11. Pokoje gry tworzone będą przez reprezentanta – Organizatora.
2. Zasady gry
2.1. Rozgrywki będą odgrywane:
2.1.1. w systemie 5 vs 5;
2.1.2. na mapie Summoner’s Rift;
2.1.3. w trybie Tournament Draft.
2.2. Gra będzie trwała do wyłonienia zwycięzcy (warunki: zniszczenie wrogiego Nexusa bądź zmuszenie przeciwnika do poddania się).
2.3. Grupy zostaną dobrane losowo w terminie do dwóch dni przed turniejem.
2.4. Strony zostaną dobrane losowo bezpośrednio przed meczem przez arbitra.
2.5. Uczestnikom drużyn zabrania się:
2.5.1. używania programów pozwalających uzyskać przewagę nad przeciwnikiem lub wpływających na wynik meczu (tzw. cheatów);
2.5.2. umyślnego wychodzenia z gry (tzw. quitting);
2.5.3. modyfikowania ustawień gry poza domyślne lub dozwolone przez arbitra;
2.5.4. umyślnego poddania meczu;
2.5.5. niesportowego zachowania, w tym zachowań mających na celu utrudnienie gry innym zawodnikom (np. głośne okrzyki);
2.5.6. niepoprawnego lub nieprofesjonalnego zachowania, między innymi wobec innych graczy (np. używanie słów wulgarnych, wyzwiska etc.);
2.5.7. wykorzystywania błędów w oprogramowaniu;
2.5.8. używania zewnętrznych nośników danych i instalowania oprogramowania.
2.6. Drużyna gracza lub uczestnik, który łamie zasady gry, bądź wykonuje czynności określone w pkt. 2.5 podlega karze:
2.6.1. ostrzeżenia od arbitra;
2.6.2. gracz, który po dwóch upomnieniach arbitra nadal nie stosuje się do zapisów regulaminu w pkt. 2.5 zostaje wyłączony z gry do końca bieżącego meczu. Drużyna pozostaje do końca tego meczu w osłabionym składzie.
2.6.3. karnego przegrania meczu w przypadku trzykrotnego złamania zasad;
2.6.4. w szczególnych przypadkach dyskwalifikacji z turnieju.
2.7. Mecz, który nie odbędzie się lub zostanie przerwany z winy Organizatora zostanie rozegrany ponownie (rematch).
2.8. Mecz zostanie kontynuowany, jeżeli przerwa wynikająca z przyczyn technicznych nie potrwa dłużej niż 10 minut.
2.9. Każda drużyna ma prawo do jednej, maksymalnie dwuminutowej przerwy w grze.
2.10. Uczestnicy mogą korzystać z własnych myszy, klawiatur i słuchawek.
2.11. Organizator zapewnia graczom myszy i klawiatury.
2.12. Organizator nie zapewnia graczom słuchawek.
2.13. W przypadku rezygnacji z udziału w turnieju wpisowe przechodzi na rzecz organizatora.
2.14. Wyznaczona drabinką eliminacyjną godzina meczu jest orientacyjna i może ulec zmianie.
2.15. Drużyny muszą być obecne na 30 min przed określonym terminem i gotowe do gry w każdym czasie turnieju.
2.16. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za brak komunikacji pomiędzy członkami zespołu.
2.17. W trakcie turnieju drużyna, której skład wynosi mniej niż 5 osób, ma o wyznaczonym przez organizatora czasie brać udział w meczu lub oddać go walkowerem.
3. Postanowienia końcowe
3.1. Liczba drużyn ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
3.2. Organizator zastrzega sobie prawo do:
3.2.1. zmiany regulaminu bez podania przyczyny;
3.2.2. zmiany terminu rozgrywek bez podania przyczyny;
3.2.3. odwołania turnieju bez podania przyczyny.